Wat is Mr. Pay?

Mr. Pay is bij GWK Travelex de benaming voor de dienst voor het contant betalen van rekeningen. Tevens kunt u geld storten op een Nederlandse bankrekening. Dit houdt in dat u bij de Lesseps terecht kunt om een betaling of overboeking te voldoen door middel van contanten of door gebruik van uw pinpas. Wij storten het bedrag naar het desbetreffende Nederlandse giro/bankrekening nummer.

Hoe werkt Mr. Pay precies?

Als u een betaling via onze Mr. Pay service wilt voldoen, komt u met uw factuur, acceptgiro of betalingsherinnering en uw legitimatiebewijs naar een van onze vestigingen. De medewerker van de vestiging voert alle benodigde gegevens in. Als alles klopt tekent u voor akkoord. U betaalt hierna het factuurbedrag en de kosten voor de betaling en vervolgens verwerkt de medewerker de transactie. U ontvangt direct een betalingsbewijs. GWK Travelex garandeert de betaling en boekt het over naar de begunstigde.

Hoelang duurt het voor het geld op de desbetreffende rekening staat?

Dit duurt drie werkdagen. Bij een spoedbetaling zal de verwerking ook drie werkdagen duren, maar krijgt de begunstigde een notificatie van GWK Travelex dat de betaling uitgevoerd is. Omdat de transactie niet storneerbaar is kan de begunstigde de rekening als betaald beschouwen.

Kan ik contant geld door GWK Travelex laten overmaken op mijn Nederlandse bankrekening?

Ja, u kunt bij GWK Travelex contante betalingen doen op alle Nederlandse bank- en girorekeningen.

Wat zijn de kosten van een Mr Pay betaling?

De kosten bedragen 2,5% van het transactiebedrag met een minimum van € 6,50 aan transactiekosten. Voor het versturen van een bericht aan de begunstigde wordt € 4,50 extra in rekening gebracht. GWK Travelex heeft afspraken met verschillende partners en/ of banken waardoor de standaard kosten af kunnen wijken of niet van toepassing zijn.

Hoe weet ik of het bedrag daadwerkelijk op de rekening is gestort?

Bij uw transactie ontvangt u een uniek transactienummer en een unieke toegangscode. Hiermee kunt u de transactiegegevens van uw Contante Betaling bekijken op onze website www.gwktravelex.nl

Hoe wordt de begunstigde op de hoogte gesteld van de betaling?

De begunstigde krijgt alleen bericht bij een betaling met notificatie. U kunt als klant aangeven of dit per fax of per email dient te gebeuren. Anders ziet de begunstigde het bedrag vanzelf op zijn rekening.

Kan ik de betaling terugdraaien?

Nee, dit is niet mogelijk. Heeft u vragen omtrent uw betaling neem dan contact op met GWK Travelex via 020- 31 62 097.